De l'smiley a les xarxes socials
Tots coneixem la
famosa icona de la cara de color groc somrient de la que se n'han fet
infinitat de variacions; una cara que plora, que està enfadada,
dubtosa, trista...
La icona va néixer degut a una campanya de
màrqueting empresarial per tal de que els treballadors tinguessin
una actitud positiva a la feina, amb els clients... La campanya es va
crear degut a que l'empresa s'havia fusionat amb una altra i els
treballadors estaven temorosos pel seu futur laboral...
El dibuix va passar a ser de domini públic i
posteriorment diferents artistes i dissenyadors el van fer servir en
samarretes, adhesius, pòsters... I en van anar sorgint les diferents
variacions.
Actualment ha esdevingut una figura indispensable
per a la comunicació a la xarxa i entre dispositius mòbils.
A Net Engineer, en la nostra tasca com a Community Managers,
coneixem i fem servir els emoticons i les seves variants com els
"emojis" hereus d'aquell smiley
dels anys seixanta.
Al publicar a les xarxes socials cal ser propers
amb els altres usuaris, ser-ne còmplices i interactuar-hi de forma
natural i propera, i les emocions i estats d'ànim formen part
d'aquesta naturalitat.
Som doncs fervents defensors d'aquestes petites
icones estàtiques o en moviment que ajuden a obrir un ventall
comunicatiu en aquests nous mitjans molt més acolorit, plural i
divertit!